Högsta möjliga rating i Microsofts kundnöjdhetsundersökning.
Vi redovisar här resultatet av vår senaste kundnöjdhetsundersökning som genomförts i samarbete med Microsoft.
Undersökningen, som är en tjänst Microsoft erbjuder sina partners, syftar till att
ge oss feedback vi annars kanske inte fångar upp. Genom att analysera resultatet
kommmer vi att försöka bli ännu bättre på att ge våra kunder det de efterfrågar.
Deltagarna i undersökningen har erbjudits anonymt deltagande, vilket drygt hälften
av de svarande valt. Undersökningen skickades till 34 kunder och av dessa har 26
svarat. Andelen svarande brukar ligga runt 30% så detta måste anses enastående.
Ett stort tack till alla som deltog!
|
|
Vad säger våra kunder?
Några av våra kunder gav sig dessutom tid att svara på frågan "Is there any additional
feedback about your experience with CALLISTA KNOWLEDGEBASE AB that you'd like to
share?"
De åtta svar vi fick redovisas nedan...
|
Det aggregerade resultatet
Undersökningen redovisas i aggregerad form som ett antal KPI:er (Key Performance
Indicators). Den för oss viktigaste av dessa är Customer Net Satisfaction. Det är
med stor tillfredställelse vi konstaterar att vi har lyckats få full pott, vilket
är 200 poäng, för denna indikator.
Tabellen nedan är klippt från Microsofts partnersajt den 24:e mars, 2009.
Key Performance Indicators
|
Our Results
|
|
Partner Average
|
Survey Respondents
|
KPI Definition
|
Calculation
|
NSAT
|
200
|
|
168,00
|
26
|
The NSAT score is a standard for measuring customer satisfaction and is based on
the results from the most recently completed survey cycle.
|
NSAT = Very Satisfied % - (Somewhat Dissatisfied % + Very Dissatisfied %) + 100
|
|
|